Minidocu
Stroom: [Screen]agers

“Een minidocumentaire over het kijkgedrag van jongeren.”

CORPORATE FILM

DOCUMENTAIRE

Opdrachtgever:
Stroom
Productie:
Documentaire/Reportage
Doelgroep:
Relaties van Stroom, klanten, prospects en media
Regisseur:
Dirk Zekveld

Netflix, Popcorn-Time en YouTube; een aantal voorbeelden van media die jongeren gebruiken om content te kijken. Deze generatie interesseert zich niet meer voor televisie. Is dat wel zo? Hoe consumeren jongeren content? Op welke momenten en devices? En wat kunnen marketeers daarvan leren? Dat is dan ook precies wat media adviesbureau Stroom heeft onderzocht.

 

De mini-documentaire werd vertoond tijdens een klantevent van Stroom. De film brengt het kijkgedrag van jongeren in kaart en hoe dit hun interesses en ontwikkeling katalyseert. De film vormt daarmee een pragmatische visualisatie van het onderzoek.

Daarnaast willen zowel onderzoek en film mensen inspireren en confronteren over dit alternatieve mediagebruik van de jongste mediadoelgroep.

 

Bilder heeft samen met Stroom Generation Z, ofwel Screenagers in beeld gebracht, door een dag van hun leven te filmen. Hoewel deze groep diverse hobby’s heeft; paaldansen, piano spelen en VR tester, bekijken ze media toch grotendeels hetzelfde; namelijk online. En is video voor elk ook een inspiratiebron en tool om hun talenten te ontdekken en delen met anderen.

 

Na het klantevent van Stroom is de film door verschillende nieuwswebsites opgepakt. Adformatie schreef een artikel en ook Frankwatching gaat een stuk schrijven naar aanleiding van het onderzoek en de minidocumentaire.