Interactieve videoclip Heideroosjes

'Hoe kun je de fans terug laten komen in de allerlaatste videoclip van Heideroosjes?'

INTERACTIEF

VIDEOCLIP

Opdrachtgever:
Heideroosjes
Productie:
Interactieve videoclip
Doelgroep:
Muziekliefhebbers
Regisseur:
Jasper Wessels / Felix Kops

‘Do It Yourself’. Het punk motto bij uitstek en daarmee ook voor de Limburgse punkband Heideroosjes. Van posters tot optredens regelen en van touren tot aan de merchandising. Een duidelijke visie voor een beginnende band met een gemiddelde leeftijd van 16 jaar. Ze staan o.a. op Pinkpop, Lowlands en Sizget, regelen een tour door Amerika en tekenen een contract bij Epitaph.

Na 23 jaar stoppen de Heideroosjes en vragen aan Andre Freyssen en Felix Kops om een idee voor bij de allerlaatste single: Bakkes Houwe. Een titel die duidelijk maakt dat de band er mee gaat stoppen, maar dat het gedachtegoed wordt doorgegeven aan de fans.

De regisseurs en de band vinden dat de fans dan ook de hoofdrol moeten spelen in die laatste video. Maar hoe?

Door de fans het woord te laten verspreiden. Mogelijk gemaakt door een cocktail van interactiviteit, greenscreen en beleving. Zodat iedereen die wil de hoofdrol kan spelen in deze videoclip.

Vanwege het innovatieve karakter van deze interactieve videoclip werd er een aanvraag ingediend bij het Taxfonds, een aanvraag die werd beloond.