Moodfilm
Albert Heijn: Better Place to Work

''Maak een moodfilm van 2,5 minuten over werken bij de Albert Heijn''.

Opdrachtgever:
Albert Heijn
Productie:
Moodfilm
Doelgroep:
Potentiele werknemers
Regisseur:
Felix Kops

Een bijbaantje in de supermarkt is voor veel mensen een eerste werkervaring. En voor veel mensen bestaat werken in een supermarkt niet alleen uit het vullen van schappen en het scannen van boodschappen. Werken in de supermarkt is meer dan dat. Werken in de supermarkt is leren om op tijd te komen, je netjes te kleden en behulpzaam te zijn. Je leert er omgaan met klanten en maakt vrienden voor het leven.

Ahold kwam bij Bilder met de opdracht een moodfilm te maken over de Albert Heijn. Deze 2,5 minuten durende film toont de mooie en de minder mooie aspecten van het werken bij de supermarkt. Het verhaal wordt écht verteld door medewerkers van de AH, dus geen acteurs en geen voice-over. Aangevuld met selfies en beelden die gefilmd zijn door de medewerkers zelf, laat de moodfilm goed zien hoe het is om een medewerker van de Albert Heijn te zijn.

Any Colour You Like heeft gezorgd voor de muziek onder deze film.